Critical Language and Literary Studies
تحلیلِ محتوای دستوری کتاب‌های درسی زبان انگلیسی متوسطۀ اول (پراسپکت) براساس رویکردِ دستور آموزشی

محمدحسین خانی؛ نگار داوری اردکانی؛ فاطمه بهرامی

دوره 19، شماره 29 ، اسفند 1401، ، صفحه 13-43

https://doi.org/10.52547/clls.19.29.13

چکیده
  مسئلۀ آموزش دستور از مسائلِ مهم در حوزۀ آموزش زبان است. بعد از فراز و نشیب‌هایی که آموزش دستور پشت سر گذاشته است، رویکرد خاصی شکل گرفته که به دستورآموزشی موسوم شده است. هدف پژوهش حاضر ارزیابی و تحلیلِ محتوای دستوری کتاب‌های زبان انگلیسی متوسطۀ اول در چارچوب اصولِ دستورآموزشی کک و کیم (2014) است. پس از استخراج و معرفی اصولِ دستورآموزشی، ...  بیشتر