Critical Language and Literary Studies
تأثیر روش توصیف تصاویر دیجیتال بر دانش ارتباطات بینافرهنگی زبان‌آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

موسی نوشی کوچک سرایی؛ صالح رحیمی؛ فاطمه رحیمی

دوره 18، شماره 26 ، تیر 1400، ، صفحه 267-298

https://doi.org/10.52547/clls.18.26.267

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، تعیین تأثیر روش توصیف تصاویر دیجیتال بر دانش ارتباطات بینافرهنگی زبان‌آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی است. روش پژوهش، روش شبه‌آزمایشی و طرح آن به صورت پیش‌آزمون پس‌آزمون با گروه کنترل است. ابتدا دانش ارتباطات بینافرهنگی گروه آزمایش وکنترل به‌وسیله پیش‌آزمون سنجیده شد سپس گروه آزمایش تحت آموزش جدید قرار گرفتند، ...  بیشتر

بررسی اثر به‌کارگیری اصول آموزش مغز-محور بر فراگیری و به یادآوری لغات توسط زبان‌آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

علیرضا مشکین مهر؛ مهدی پورمحمد؛ موسی نوشی کوچکسرایی؛ محمود تلخابی

دوره 16، شماره 22 ، خرداد 1398، ، صفحه 239-270

https://doi.org/10.29252/clls.16.22.239

چکیده
  رویکرد بیشتر مطالعات با موضوع بررسی تأثیر به‌کارگیری اصول آموزش مغز-محور در یادگیری، پیاده‌سازی این اصول به صورتی کلی، در طراحی محتوا و محیط تدریس است. با توجه به اقتباس این اصول از ساختار و کارکرد مغز انسان، به نظر می‌رسد به‌کارگیری هر یک، به تنهایی و یا تلفیق چند اصل، نتایج ملموسی به دست دهد. هدف این پژوهش بررسی اثر اصل به‌کارگیری ...  بیشتر