Critical Language and Literary Studies

نوع مقاله : علمی - پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

2 دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

10.52547/clls.18.26.35

چکیده

در دنیای پسانوگرا موارد ساختگی بسیاری می توان یافت که باعث شکل گیری ذهنیتها می شوند تا مفاهیمی را با مقاصد تعصبی نهادینه نمایند. رمان های پیکان زمان(1991) و کشتزارهای لندن (1989) اثر مارتین امیس لایه های تفسیری بسیاری از جمله مطالعات تاریخی دارند که می توان مطالعات علمی را از آنها حاصل نمود. بنا بر نظرکثیری از منتقدین از جمله تامس مالن 3 و ویل سلف 4، مارتین امیس ادیبی متعهد است که با حدود نیم قرن وقف نمودن عمرش در حوزه ی ادبیات، روح زمانه اش تلقی می شود. روند زندگی شخصیت های داستان در نهایت پس از طی نمودن چرخه ی اجتماعی، فرهنگی و تاریخی بنا بر نظریه های فیلسوفانی از جمله ژان فرانسوا لیوتار5 و میشل فوکو6 آفرینش می گردد یا به حالت نخستین خود باز می گردد و بازآفرینی صورت می گیرد. مبحث پاکسازی یا " انیلینگ "7 روشی در علم فلزکاری یا متالورژی می باشد که از آن می توان برای درک بهتر جنبه های تفسیری برای همانندانگاری رمان بهره برد. همنوایی یا "رزونانس" 8 بر اساس نظریه پردازان علوم اجتماعی از جمله لی منگ 9 در دنیای امروزی و عصر ارتباطات بیشتر از گذشته رخ می دهد. این پژوهش، چگونگی تاریخ در دو رمان برگزیده ی مارتین امیس را بررسی می نماید که آیا تاریخ از منظر این نویسنده پویا است یا ایستا و چنانچه پویاست چگونه این امر صورت می گیرد. روند هنجار سازی 10 با موارد تاریخی همنوا می گردد تا آنها را نقض یا تقویت نماید.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Recreation of Identity in History: Static and Dynamic History in Martin Amis’s Time’s Arrow and London Fields

نویسندگان [English]

  • Mahdi Nezami 1
  • Farid Parvaneh 2

1 Islamic Azad University Tehran North Branch

2 Islamic Azad University

چکیده [English]

Introduction
Martin Amis’s novels, Time’s Arrow (1991), and London Fields (1989) have many layers of interpretations including historical study by which scientific study may be distilled. Annealing, as a method in metallurgy science, can be taken into consideration for understanding one of the aspects of the novels’ interpretation. The trend of life after passing the social, cultural and historical circulations based on Jean Francois Lyotard and Michel Foucault and their notions of knowledge, power and time is taken back to its original condition and culminates in recreation.
Background Studies
Sacido about Martin Amis’s works writes that he condensed the spirit of the times while looking back to authors of the canonical tradition in the form of inter-textual games (235). Johnson mentions that we can describe the mysteries of love as the result of strong annealing process while under the influence of some patterns can trigger high energy states (3).
Methodology
This paper is an attempt to reveal Martin Amis’s selected novels as the process of a dynamic trend by which the original condition is recreated as a result of being stuck in the social circulation. The character circulates in the process of society and achieves new acquired being.
Conclusion
The main characters of the both novels have a return from death to life or form the synthesized identity to the original identity through the process of annealing as a result of resonance.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Annealing
  • Martin Amis
  • Normalization
  • Resonance
  • Synthesized Identity
Amis, Martin. Time’s Arrow. New York: Random House Press, 1991.
------. London Fields. New York: Random House Press, 1991.
Boggs, Carl. Origins of the Warfare State: World War II and the Transformation of American
      Politics. New York: Routledge Press, 2017.
Boston, Museum of Fine Arts. Mentality and Environment. Boston: University of Michigan 
     Press, 2009.
Bradley, Arthur and Tate, Andrew. The New Atheist Novel. Wiltshire: Antony Rowe Ltd, 2010.
Cubitt, Geoffrey. History and Memory. Manchester: Manchester University Press, 2007.
Earnshaw, Steven. The Pub in Literature: England’s Altered State. Manchester: Manchester 
     University Press, 2000.
Elias, Amy J. Sublime Desire: History and Post-1960s Fiction. Baltimore: Johns Hopkins  
     University Press, 2001.
Foucault, Michel. Power/Knowledge. New York: Phantom Books Press, 1980.
Hydén, Margareta et al. Response Based Approaches to the Study of Interpersonal Violence.  
     New York: Palgrave Macmillan Press, 2016.
Hyvärinen, Matti et al. The Travelling Concepts of Narrative. Tampere: University of Tampere 
     Press, 2013.
Johnson, Michael E. What Is Love? Annealing in the Presence of an Intentional Object. Chicago: 
     University of  Illinois, 2018.
Keulks, Gavin. Father and Son: Kingsley Amis and Martin Amis and the British Novel Since 
     1950. Madison: University of Wisconsin Press, 2003.
Lyotard, Jean-Francois. The Postmodern Condition. Trans. R. Durand. Manchester: 
     Manchester University Press, 1984.
Meng, Lei et al. Adaptive Resonance Theory in Social Media Clustering. Cham: Springer Press,
     2019.
Parvaneh, Farid. and Zaltash, Hanieh. “reading the Selected Fiction of William Gibson in Light
      of Joseph Campbell’s Theory: Cyberpunk and Postmodern Myth.” C.L.L.S. Vol. 16, No. 23,
      Autumn and Winter 2019. 93-117.
Pickering, Michael. History, Experience and Cultural Studies. New York: St. Martin’s Press,
     1988.
Readings, Bill. Introducing Lyotard: Art and Politics. London: Routledge, 1991.
Rennison, Nick. Contemporary British Novelists. London: Routledge Press, 2005.
Rollyson, Carl. Notable British Novelists. Pasadena: Salem Press, 2001.
Romesh, C. Sharma. Principles of Heat Treatment of Steels. New Delhi: New Age International 
     (P) Ltd, 1993.
Sacido, Jorge. Modernism, Postmodernism, and the Short Story in English. New York:
     Rodopi Press, 2012.
Sheldon, Garrett Ward. Encyclopedia of Political Thought. New York: Facts on File Press, 2001.
Sokhanvar, Jalal and Montakhabi Narges. “A Study of Scheherazade Myth Impression on 
     Postmodern Novel Chimera by John Barth with A Paul de Man Reading of the Text.” 
     C.L.L.S. Vol. 1, No. 2, Autumn and Winter 2009.