@article { author = {Nezami, Mahdi and Parvaneh, Farid}, title = {Recreation of Identity in History: Static and Dynamic History in Martin Amis’s Time’s Arrow and London Fields}, journal = {Critical Language and Literary studies}, volume = {18}, number = {26}, pages = {35-54}, year = {2021}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {20087330}, eissn = {25887068}, doi = {10.52547/clls.18.26.35}, abstract = {IntroductionMartin Amis’s novels, Time’s Arrow (1991), and London Fields (1989) have many layers of interpretations including historical study by which scientific study may be distilled. Annealing, as a method in metallurgy science, can be taken into consideration for understanding one of the aspects of the novels’ interpretation. The trend of life after passing the social, cultural and historical circulations based on Jean Francois Lyotard and Michel Foucault and their notions of knowledge, power and time is taken back to its original condition and culminates in recreation.Background StudiesSacido about Martin Amis’s works writes that he condensed the spirit of the times while looking back to authors of the canonical tradition in the form of inter-textual games (235). Johnson mentions that we can describe the mysteries of love as the result of strong annealing process while under the influence of some patterns can trigger high energy states (3).MethodologyThis paper is an attempt to reveal Martin Amis’s selected novels as the process of a dynamic trend by which the original condition is recreated as a result of being stuck in the social circulation. The character circulates in the process of society and achieves new acquired being.ConclusionThe main characters of the both novels have a return from death to life or form the synthesized identity to the original identity through the process of annealing as a result of resonance.}, keywords = {Annealing,Martin Amis,Normalization,resonance,Synthesized Identity}, title_fa = {بازآفرینی هویت در تاریخ: ایستایی و پویایی تاریخی در رمان های پیکان زمان و کشتزارهای لندن}, abstract_fa = {در دنیای پسانوگرا موارد ساختگی بسیاری می توان یافت که باعث شکل گیری ذهنیتها می شوند تا مفاهیمی را با مقاصد تعصبی نهادینه نمایند. رمان های پیکان زمان(1991) و کشتزارهای لندن (1989) اثر مارتین امیس لایه های تفسیری بسیاری از جمله مطالعات تاریخی دارند که می توان مطالعات علمی را از آنها حاصل نمود. بنا بر نظرکثیری از منتقدین از جمله تامس مالن 3 و ویل سلف 4، مارتین امیس ادیبی متعهد است که با حدود نیم قرن وقف نمودن عمرش در حوزه ی ادبیات، روح زمانه اش تلقی می شود. روند زندگی شخصیت های داستان در نهایت پس از طی نمودن چرخه ی اجتماعی، فرهنگی و تاریخی بنا بر نظریه های فیلسوفانی از جمله ژان فرانسوا لیوتار5 و میشل فوکو6 آفرینش می گردد یا به حالت نخستین خود باز می گردد و بازآفرینی صورت می گیرد. مبحث پاکسازی یا " انیلینگ "7 روشی در علم فلزکاری یا متالورژی می باشد که از آن می توان برای درک بهتر جنبه های تفسیری برای همانندانگاری رمان بهره برد. همنوایی یا "رزونانس" 8 بر اساس نظریه پردازان علوم اجتماعی از جمله لی منگ 9 در دنیای امروزی و عصر ارتباطات بیشتر از گذشته رخ می دهد. این پژوهش، چگونگی تاریخ در دو رمان برگزیده ی مارتین امیس را بررسی می نماید که آیا تاریخ از منظر این نویسنده پویا است یا ایستا و چنانچه پویاست چگونه این امر صورت می گیرد. روند هنجار سازی 10 با موارد تاریخی همنوا می گردد تا آنها را نقض یا تقویت نماید.}, keywords_fa = {پاکسازی,مارتین امیس,هنجارسازی,همنوایی,هویت ساختگی}, url = {https://clls.sbu.ac.ir/article_101159.html}, eprint = {https://clls.sbu.ac.ir/article_101159_cac908685e69de1f3435d33d17480434.pdf} }