Critical Language and Literary Studies
کُهن‌الگوی کودک گمشده و ابعاد و مصادیق آن در " تصادف شبانه" اثر پاتریک مودیانو

وحید نژاد محمّد؛ محمد کیانی دوست

دوره 15، شماره 20 ، اردیبهشت 1397، ، صفحه 245-274

چکیده
  داستانها نیز همچون اسطوره­ ها می­توانند بکمک فرآیند تفسیری، واکنش­های درونی و پدیده­های فردی و اجتماعی را نشان دهند. شناخت تصاویر داستانی و کاوش در ابعاد ذهنیتی، زیستی و تاریخی نویسندگان قرن بیستم فرانسه می­تواند علل ساختاری فضای داستانی و خلاقیتی آثار آنها را نمایان کند. در این کنکاش، بهره­گیری از سازه ­ها و کُهن­ الگوهای ناخودآگاه ...  بیشتر

بررسی تحلیلی تئوری و ویژگی های نوول در ادبیات قرون هجده و نوزده آلمان

ابراهیم استارمی

دوره 10، شماره 14 ، اردیبهشت 1394، ، صفحه 111-130

چکیده
  با توجه به رویکرد نوین در آموزش زبان آلمانی و گرایش به استفاده از متون ادبی در کلاس­های آموزشی به جای متون روزمره، اهمیت آموزش ادبیات روایی به خصوص نوع ادبی "نوول"[1] و نقش مثبت آن در آموختن زبان به دلیل ویژگی­های بی بدیل و جذابیتش، آشکارتر می­شود. در ادبیات روایی هر نوع رخدادی که روایت و تعریف شود، از آن اغلب با عنوان کلی "داستان"[2] یاد ...  بیشتر