Critical Language and Literary Studies
تاثیر انواع روش های داربستی بر توانایی و سبک خواندن زبان آموزان ایرانی

نوشین اسدی ‍پیران؛ شهرام افراز؛ آیت آلله رزمجو

دوره 17، شماره 24 ، شهریور 1399، ، صفحه 63-99

https://doi.org/10.29252/clls.17.24.63

چکیده
  پژوهش حاضر با استفاده از اصل داربست نظریه جامعه شناختی فرهنگی (Wood, Bruner & Ross, 1976)  به بررسی  چهار تکنیک داربست ، یعنی سخت ، نرم (Saye & Brush, 2002) ، متقابل (Holton & Clarke, 2006)، و مجازی (Yelland & Masters, 2007) بر بهبود مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی طراحی شده است. برای انجام این تحقیق، از بین 100 شرکت کننده، 80 زبان آموز همگن دختر و پسر براساس عملکردشان ...  بیشتر