Critical Language and Literary Studies

ب

  • باشی زاده، سودابه تجلی دیوان حافظ بر اشعار لورکا [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 15-34]

  • برادران جمیلی، لیلا بازساخت فردیت: بازنمایی فضایی و گفتمان ذهنی-جغرافیایی در رمان نوه آمریکایی به قلم انعام کجه جی [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 121-143]

  • بهرامی، فاطمه تحلیلِ محتوای دستوری کتاب‌های درسی زبان انگلیسی متوسطۀ اول (پراسپکت) براساس رویکردِ دستور آموزشی [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 13-43]

  • بهرامی سبحانی، کاوه نقش مطالعات رده شناختی در آموزش زبان: پژوهشی بر پایه تحلیل خطا در ساخت بند موصولی [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 35-54]

  • بهمنی، دکتر کیهان خوانش بوردیویی غذا و هویت فرهنگی اجتماعی در رمان ختمی ارغوانی اثر چیماماندا انگزی آدیچی [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 247-270]

پ

  • پیرنجم الدین، حسین مشارکت اجتماعی در رمان در عصر نشانه-سرمایه داری: بررسی آثار دیوید فاستر والاس [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 77-102]

  • پروانه، فرید مطالعه ی تحلیل طیف در داستان: پسماند های تاریخ در رمان های وی و اعلام قطعه 49 اثر تامس پینچن [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 271-290]

  • پورقریب، بهزاد بررسی رمان خانه ارواح اثر ایزابل آلنده به عنوان فراداستان تاریخ‌نگارانه [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 249-274]

ج

  • جان نثاری، زهرا همانند‌سازی و تعدیل: روایت احساس و عاطفه در خانه گرد اثر لوئیز اردریک [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 67-91]

  • جاویدشاد، مهدی بحران‌های رشد شخصیّت در نمایشنامه‌ی اتاق نوشته‌ی هارولد پینتر [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 55-76]

  • جعفری، مرتضی بحران‌های رشد شخصیّت در نمایشنامه‌ی اتاق نوشته‌ی هارولد پینتر [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 55-76]

ح

  • حیدری، افسانه اضطراب اگزیستانسیال و خود تقسیم شده در داستان های کوتاه منتخب از مارگارت آتوود [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 275-293]

خ

  • خانی، محمدحسین تحلیلِ محتوای دستوری کتاب‌های درسی زبان انگلیسی متوسطۀ اول (پراسپکت) براساس رویکردِ دستور آموزشی [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 13-43]

  • خداکرمی، فاطمه نقد و بررسی معادل کاربردی ومعادل صوری درترجمۀ قرآنی بوبتسین به همراه مقایسه ترجمه "سوره قدر" با ترجمه روکرت و رودی پارٍت [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 93-119]

  • خدام باشی امامی، کاوه مشارکت اجتماعی در رمان در عصر نشانه-سرمایه داری: بررسی آثار دیوید فاستر والاس [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 77-102]

  • خلیلی تیلمی، فهیمه شکسپیر و قرآن: تراژدی مذهبی هملت و تحول نفس در انسان رنسانس [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 103-126]

د

  • داوری اردکانی، نگار تحلیلِ محتوای دستوری کتاب‌های درسی زبان انگلیسی متوسطۀ اول (پراسپکت) براساس رویکردِ دستور آموزشی [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 13-43]

ر

  • ریاحی نوری، امیر روایت تروریستی رسانه های جمعی پس از حملات یازدهم سپتامبر: خوانشی بودریاری از رمان «مرد درحال سقوط» اثر دان دلیلو [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 149-168]

  • رحیمی، احمد رضا بررسی رمان خانه ارواح اثر ایزابل آلنده به عنوان فراداستان تاریخ‌نگارانه [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 249-274]

  • رشوند سمیاری، شکوه اعتباریابی پرسش‌نامه انگیزه یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 127-148]

  • رضایی تالار پشتی، عبدالباقی بررسی رمان خانه ارواح اثر ایزابل آلنده به عنوان فراداستان تاریخ‌نگارانه [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 249-274]

ز

  • زرین جویی، بهمن آشوب و اثر پروانه‌ای در بازی تاج و تخت اثر جورج ریموند ریچارد مارتین [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 45-65]

  • زنجانبر، امیرحسین مقایسۀ ترجمه‌های فارسیِ کتاب تصویری «درخت بخشنده»: از منظر برهم‌کنش عناصر غیرکلامی [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 169-198]

س

  • سخنور، جلال شکسپیر و قرآن: تراژدی مذهبی هملت و تحول نفس در انسان رنسانس [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 103-126]

  • سلامی، علی روایت تروریستی رسانه های جمعی پس از حملات یازدهم سپتامبر: خوانشی بودریاری از رمان «مرد درحال سقوط» اثر دان دلیلو [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 149-168]

ش

  • شب رنگ، هدا بازتاب گفتمان های ایدئولوژیک و ضد ایدئولوژیک در رمان خم رودخانه اثر وی. اس. نایپال [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 199-218]

  • شجاعی، محسن بررسی همایندهای اضافی و وصفی در زبان‌های روسی و فارسی به منظور تعیین میزان ضرورت آموزش آنها [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 199-226]

  • شریف، نگار همانند‌سازی و تعدیل: روایت احساس و عاطفه در خانه گرد اثر لوئیز اردریک [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 67-91]

  • شوبیری، لیلا نقش متدهای مختلف آموزش زبان‌های خارجی بر میزان اضطراب زبانی و اثربخشی دوره‌های توانمند‌سازی کنترل اضطراب بر تحول الگوی یادگیری زبان‌آموزان [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 145-174]

  • شوهانی، علیرضا نگاهی نو به رمان تصویر دوریان‌گری بر مبنای آرای فروید در باب شخصیت [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 295-315]

ط

  • طاهری، زهرا کسی باید حقیقت عریان را بگوید: رومانس فراتاریخی در واش نوشته مارگارت رینکل [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 175-197]

ع

  • عامری فلیحی، نعیمه مقایسۀ ترجمه‌های فارسیِ کتاب تصویری «درخت بخشنده»: از منظر برهم‌کنش عناصر غیرکلامی [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 169-198]

ف

  • فرح بخش، علیرضا خوانشی«درون متنی» از ابر اطلس اثر دیوید میچل [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 219-246]

ق

  • قربانی، مجید اعتباریابی پرسش‌نامه انگیزه یادگیری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 127-148]

م

  • محرابیان، بهرام بررسی همایندهای اضافی و وصفی در زبان‌های روسی و فارسی به منظور تعیین میزان ضرورت آموزش آنها [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 199-226]

  • محسنی، حسین گفتمان خشونت و خنده در چند کمدی منتخب از ویلیام شکسپیر [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 227-248]

  • مختارزاده، لادن همانند‌سازی و تعدیل: روایت احساس و عاطفه در خانه گرد اثر لوئیز اردریک [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 67-91]

  • معین خرازی، مریم خوانش بوردیویی غذا و هویت فرهنگی اجتماعی در رمان ختمی ارغوانی اثر چیماماندا انگزی آدیچی [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 247-270]

  • مقصود، نوید بحران‌های رشد شخصیّت در نمایشنامه‌ی اتاق نوشته‌ی هارولد پینتر [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 55-76]

  • ملکی، فرشته نگاهی نو به رمان تصویر دوریان‌گری بر مبنای آرای فروید در باب شخصیت [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 295-315]

  • مومن زاده، عطیه آشوب و اثر پروانه‌ای در بازی تاج و تخت اثر جورج ریموند ریچارد مارتین [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 45-65]

ن

  • نامجو، مهشید بازساخت فردیت: بازنمایی فضایی و گفتمان ذهنی-جغرافیایی در رمان نوه آمریکایی به قلم انعام کجه جی [دوره 19، شماره 29، 1401، صفحه 121-143]

  • نظامی، مهدی مطالعه ی تحلیل طیف در داستان: پسماند های تاریخ در رمان های وی و اعلام قطعه 49 اثر تامس پینچن [دوره 19، شماره 28، 1401، صفحه 271-290]