TY - JOUR ID - 99799 TI - بررسی تحلیلی تئوری و ویژگی های نوول در ادبیات قرون هجده و نوزده آلمان JO - نقد زبان و ادبیات خارجی JA - CLLS LA - fa SN - 20087330 AU - استارمی, ابراهیم AD - دانشگاه شهید بهشتی Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 10 IS - 14 SP - 111 EP - 130 KW - تئوری نوول KW - ساختار دراماتیک KW - داستان KW - ادبیات روایی KW - نوولیست DO - N2 - با توجه به رویکرد نوین در آموزش زبان آلمانی و گرایش به استفاده از متون ادبی در کلاس­های آموزشی به جای متون روزمره، اهمیت آموزش ادبیات روایی به خصوص نوع ادبی "نوول"[1] و نقش مثبت آن در آموختن زبان به دلیل ویژگی­های بی بدیل و جذابیتش، آشکارتر می­شود. در ادبیات روایی هر نوع رخدادی که روایت و تعریف شود، از آن اغلب با عنوان کلی "داستان"[2] یاد می­شود که موضوعات نوول هم از آن مستثنی نمی­شوند. این در صورتی است که بین "داستان"، "داستان کوتاه" ، "نوول" و دیگر انواع ادبی از نظر محتوا تفاوت­های بسیار وجود دارد. در ادبیات آلمان نیز بسیاری از داستان­ها بدون توجه به محتوا و ساختار آن­ها، نوول خوانده می­شوند و در تعریف نوول، به کوتاه­تر بودن آن در مقایسه با رمان اکتفا می­شود. این برداشت سطحی از نوول، شایسته زیباترین و جالب­ترین نوع ادبیات روایی نیست. هدف این مقاله این است که با شناساندن زیبایی و خصوصیات واقعی نوول، برداشت و ذهنیت خوانندگان متون ادبی در این خصوص اصلاح و علاوه بر استفاده از این متون در آموزش زبان آلمانی، زمینه­ای ایجاد شود که این نوع بی­نظیر ادبی از انزوای موجود بیرون آید و خوانندگان زیادی به مطالعه نوول رو­آورند.[1] Novelle[2] Erzählung UR - https://clls.sbu.ac.ir/article_99799.html L1 - https://clls.sbu.ac.ir/article_99799_9477242f5e39a2a9618ba0b28c1619bc.pdf ER -