TY - JOUR ID - 99296 TI - انگیزه و نقش آن در رفع یا کاهش خطاهای زبان آموزان JO - نقد زبان و ادبیات خارجی JA - CLLS LA - fa SN - 20087330 AU - صمیمی, سوگل AU - فیروزآبادی, سید سعید AD - Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 2 IS - 2 SP - EP - KW - ماهیت انگیزه KW - انگیزه ی درونی KW - انگیزه ی بیرونی DO - N2 - تأثیر مثبت انگیزه بر روند یادگیری فرد تحت آموزش بر هیچ کس پوشیده نیست. انگیزه ی فرد یا از درون او نشأت می گیرد یا متأثر از محیط پیرامون او است. اگرچه انگیزه ی درونی نسبت به انگیزه ی بیرونی از ثبات بیشتری برخوردار است، تأثیر عوامل محیطی بر افزایش و یا کاهش آن دور از انتظار نیست. مقاله ی حاضر با بررسی میزان انگیزه در میان دانشجویان رشته ی مترجمی و ادبیات آلمانی دانشکنده ی زبانهای خارجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران (مرکزی)، بر آن است تا به صورت مستند دامنه ی تأثیرگذاری عوامل محیطی بر انگیزه ی درونی را نشان دهد و راهکارهایی را جهت بهبود عوامل محیطی مؤثر بر انگیزه ی زبان آموزان برای فراگیری مطالب درسی ارائه دهد. UR - https://clls.sbu.ac.ir/article_99296.html L1 - https://clls.sbu.ac.ir/article_99296_9f61634f9dc3173b5ba2316086cbc87e.pdf ER -