TY - JOUR ID - 100181 TI - ارزیابی برنامه درسی رشته آموزش زبان آلمانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی JO - نقد زبان و ادبیات خارجی JA - CLLS LA - fa SN - 20087330 AU - تقی پور, فرحناز AU - مسگرزاده اقدم, لیلی AD - دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه زبان و ادبیات آلمانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران AD - استادیار و عضو هیئت علمی ، گروه زبان و ادبیات آلمانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 17 IS - 24 SP - 145 EP - 170 KW - برنامه ی درسی KW - مقطع کارشناسی ارشد KW - رشته آموزش زبان آلمانی KW - محورهای آموزشی KW - واحدهای درسی DO - 10.29252/clls.17.24.145 N2 - برنامه ی آموزشی مانند نقشه ای، مسیر حرکت دانشجو را در طول دوره ی آموزش نشان می دهد و کیفیت علمی هر رشته و موفقیت دانشجو در دوره ی تحصیل وابسته به نحوه ی تدوین و محتوای آن می باشد. اگر برنامه ی آموزشی تدوین شده مبتنی بر شرایط و امکانات موجود بوده و آخرین پیشرفت ها و دستاوردهای علمی در آن لحاظ نشود، باعث افت نظام آموزشی می شود. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی و ارزیابی دوره کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان آلمانی می باشد که با وجود گذشت حدود بیست سال از تشکیل آن، هنوز هیچ نوع ارزیابی و یا بازنگری درباره این رشته انجام نشده است. در این پژوهش به تجزیه و تحلیل و نقد و بررسی برنامه ی درسی رشته ی آموزش زبان آلمانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران پرداخته شده و نقاط ضعف و قوت آن مطرح می شود. در انتها نیز یافته ها و نتایج حاصل از این تحقیق در قالب پیشنهادات و راهکارهایی برای بهبود و ارتقای سطح کیفی وکمی این رشته ارائه می شود. UR - https://clls.sbu.ac.ir/article_100181.html L1 - https://clls.sbu.ac.ir/article_100181_984c2751127086a3a317fc2ccab812e1.pdf ER -