@article { author = {مزاری, نگار}, title = {Analysis of Fear of Death in Hedayat’s Three Drops of Blood and The Immoralist of Gide by Gilbert Durand’s approach}, journal = {Critical Language and Literary studies}, volume = {10}, number = {14}, pages = {275-291}, year = {2015}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {20087330}, eissn = {25887068}, doi = {}, abstract = {Abstract In the present paper, it is tried to study the Collection of Stories written by Sadegh Hedayt entitled Three Drops of Blood and Gide’s Immoralist (Anti-Morality). We analyze the images in Three Drops of Blood and The Immoralist emerged from the authors’ anxiety and worry. We demonstrate that how these two authors’ imagination has led to fantasize for overcoming worry and fear of death and creation of images that reflect the internal characters of these two stories. The unconscious desires and fantasies that are revealed in these two authors’ consciousness will be studied. The procedure of Gilbert Durand’s criticism is employed for achieving this objective. According to this, we will show how the imagination of the two authors leads to the reverie, the classification of the literary images in imaginary long poems will be lead to realizing Hedayat’s and Gide’s imagination. We will find the imaginative tendency of these two authors’ imagination.}, keywords = {Keywords: Gid,Reverie,Durand,image,Hedayat}, title_fa = {بررسی ترس از مرگ در سه قطره خون هدایت و ضد اخلاق ژید بر اساس روش نقد ژیلبر دوران}, abstract_fa = {دراین مقاله سعی خواهیم کردسه قطره خون صادق هدایت و ضد اخلاق ژید را مورد مطالعه قرار دهیم. ما به مطالعۀتصاویری می پردازیم که در سه قطره خون و ضداخلاق برخاسته از نوعی تشویش و نگرانی نزد نویسندگان این دو اثر است. دراین مقاله به بررسی سه قطره خون صادق هدایت و ضد اخلاق آندره ژید خواهیم پرداخت، تا با مطالعه تصاویری که در این دو اثر،  برخاسته از نوعی تشویش و نگرانی نزد نویسندگان این دو رمان است نشان دهیم چگونه تخیل دو نویسنده منجر به رؤیاپردازی‌هایی برای مقابله با حس نگرانی و ترس از مرگ می شود و به خلق تصاویری می انجامد که بیانگر روحیات درونی شخصیتهای دو داستان می باشند. تمایلات ناخودآگاه و رؤیاپردازیی هایی را که مدام در خودآگاه دو نویسنده آشکار می‌شوند، مورد مطالعه قرار خواهیم داد. برای دستیابی به این هدف، از روش نقد ژیلبر دوران بهره خواهیم برد، بر این اساس دسته بندی تصاویر ادبی در منظومه های تخیلی، راهگشای شناخت تخیل هدایت و ژید خواهند بود. از این طریق گرایش تخیل دو نویسنده را مشخص خواهیم کرد.}, keywords_fa = {ژید,رؤیاپردازی,ژیلبردوران,تصویر,هدایت}, url = {https://clls.sbu.ac.ir/article_99840.html}, eprint = {https://clls.sbu.ac.ir/article_99840_8c39e2ada6101bd5f9319878a852e57c.pdf} }