@article { author = {اطهاری نیک عزم, مرضیه}, title = {}, journal = {Critical Language and Literary studies}, volume = {1}, number = {1}, pages = {-}, year = {2009}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {20087330}, eissn = {25887068}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {Speech,light,painting,semiotics,enunciation}, title_fa = {تحلیل نور در تابلوی "سر یک نجیب زاده" اثر کریستفورو آلوری بر اساس توصیف پل والری}, abstract_fa = {تفسیری که پل والری نویسنده و منتقد فرانسوی قرن بیستم در مورد تابلوی کریستوفورو آلوری "سر یک نجیب زاده " نوشته است در واقع گفتمانی است که سعی دارد مفهوم تابلوی هنرمند را در ذهن مخاطب تداعی کند. آنچه بیشتر مورد توجه منتقد است حالات نور در تابلوی نقاشی است که محور ارزشی زیبایی شناختی را در اثر به وجود می آورد. در این مقاله، ما مستقیما تابلوی آلوری را بررسی نمی کنیم، بلکه به بررسی گفتمان والری به عنوان گفته پرداز دوم می پردازیم تا نشان دهیم که چگونه معنای زیبایی برای گفته پرداز در وهله ی نخست و سپس مخاطب در مرحله دوم به وجود می آید. روشی که ما برای بررسی گفتمان والری ارائه می دهیم نشانه شناسی دیداری است که در آن حالات مختلف نور در یک اثر هنری مورد تحلیل قرار می گیرد.}, keywords_fa = {گفتمان,نقاشی,نور,نشانه شناسی,گفته پردازی}, url = {https://clls.sbu.ac.ir/article_99199.html}, eprint = {https://clls.sbu.ac.ir/article_99199_6f53e88f3339d2eb812102cdf3a73e79.pdf} }