@article { author = {Haghani, Nader and Ghodousi Shahneshin, Elnaz}, title = {Foreign language policy and planning specifications of Iran based on Hornberger’s integrative framework}, journal = {Critical Language and Literary studies}, volume = {16}, number = {22}, pages = {37-58}, year = {2019}, publisher = {Shahid Beheshti University}, issn = {20087330}, eissn = {25887068}, doi = {10.29252/clls.16.22.37}, abstract = {The study of the documents and documentation related to language policy in the public and higher education system of the country can provide an appropriate context for understanding the factors and reasons for the trend of the educational system in languages or foreign languages, and the objectives of these policies for the program. This paper studied the official documents of foreign language education at the public and supreme levels of Iran with using Hornberger’s integrative framework to outline the specifications of language policy and planning in the educational system. The results of this study indicates the absence of a theoretical basis for foreign language policy and planning, and there is no specific executive program for the purposes specified in the foreign language documentation of the country.}, keywords = {foreign language policy,foreign language planning,official documents of Iran about languages,foreign language teaching,Hornberger’s integrative framework}, title_fa = {بررسی مختصات سیاست‎های زبان خارجی کشور بر اساس چارچوب هورنبرگر}, abstract_fa = {بررسی اسناد و مستندات مرتبط با سیاست‎گذاری‎های زبانی در نظام آموزش عمومی و عالی کشور می‎تواند بستری مناسب برای درک عوامل و دلایل گرایش نظام آموزشی به زبان یا زبان‎های خارجی را فراهم ‎آورد و اهداف این سیاست‌ها را برای برنامه‎ریزی‎های کلان در حوزه آموزش زبان خارجی نمایان ‎سازد. مقاله پیش‎رو اسناد بالادستی آموزش رسمی زبان خارجی در سطوح آموزش عمومی و عالی را با استفاده از چارچوب هورنبرگر مورد واکاوی و تحلیل قرار داده و مختصات سیاست‎گذاری ها و برنامه‎ریزی زبان خارج در نظام آموزشی را تشریح کرده است. نتایج این سندکاوی حاکی از عدم وجود پایه نظری در سیاست‎گذاری‎های زبان و و فقدان برنامه اجرایی مشخص برای اهداف تعیین شده در مستندات مربوط به زبان خارجی کشور می‎ باشد.}, keywords_fa = {سیاست‎گذاریهای زبان خارجی,برنامه‎ریزی زبان خارجی,اسناد بالادستی زبان محور,آموزش زبان خارجی,چارچوب هورنبرگر}, url = {https://clls.sbu.ac.ir/article_100133.html}, eprint = {https://clls.sbu.ac.ir/article_100133_54ef16f762d6600ca68a9842209630a7.pdf} }