Critical Language and Literary Studies
نقش مطالعات رده شناختی در آموزش زبان: پژوهشی بر پایه تحلیل خطا در ساخت بند موصولی

کاوه بهرامی سبحانی

دوره 19، شماره 28 ، مرداد 1401، ، صفحه 35-54

https://doi.org/10.52547/clls.19.28.35

چکیده
  یکی از دلایل اصلی بروز خطا در ساخت بند موصولی از سوی زبان آموزان فارسی زبان که مشغول یادگیری زبان آلمانی هستند، استفاده از ضمیر موصولی برای ساخت بند موصولی در زبان آلمانی عنوان می شود که با هسته بند موصولی به لحاظ جنس دستوری و شمار مطابقه دارد. در مقابل، زبان فارسی تنها از حرف ربط «که» برای ساخت بند موصولی بهره می برد که با هسته ...  بیشتر

بررسی مختصات سیاست‎های زبان خارجی کشور بر اساس چارچوب هورنبرگر

نادر حقانی؛ الناز قدوسی شاه نشین

دوره 16، شماره 22 ، خرداد 1398، ، صفحه 37-58

https://doi.org/10.29252/clls.16.22.37

چکیده
  بررسی اسناد و مستندات مرتبط با سیاست‎گذاری‎های زبانی در نظام آموزش عمومی و عالی کشور می‎تواند بستری مناسب برای درک عوامل و دلایل گرایش نظام آموزشی به زبان یا زبان‎های خارجی را فراهم ‎آورد و اهداف این سیاست‌ها را برای برنامه‎ریزی‎های کلان در حوزه آموزش زبان خارجی نمایان ‎سازد. مقاله پیش‎رو اسناد بالادستی آموزش رسمی ...  بیشتر