Critical Language and Literary Studies
توانش تعاملی و آهنگ در آموزش آلمانی

آرمین فاضل زاد

دوره 20، شماره 31 ، بهمن 1402، ، صفحه 93-114

https://doi.org/10.48308/clls.2023.231266.1176

چکیده
  مقدمه: از آنجا که هدف نهایی از یادگیری زبان خارجی، توانایی ایجاد ارتباط در آن زبان است، مفهوم توانش ارتباطی به معنای توانایی به‌کارگیری زبان در بافت‌های اجتماعی مختلف اهمیت بسزایی در مطالعه پیرامون آموزش و یادگیری زبان خارجی دارد. از سوی دیگر، آهنگ به عنوان رمزگان پیرازبانی که تأثیر مستقیم در لحن زبان‌آموز یا همان لهجه خارجی دارد، ...  بیشتر

نقش مطالعات رده شناختی در آموزش زبان: پژوهشی بر پایه تحلیل خطا در ساخت بند موصولی

کاوه بهرامی سبحانی

دوره 19، شماره 28 ، مرداد 1401، ، صفحه 35-54

https://doi.org/10.52547/clls.19.28.35

چکیده
  یکی از دلایل اصلی بروز خطا در ساخت بند موصولی از سوی زبان آموزان فارسی زبان که مشغول یادگیری زبان آلمانی هستند، استفاده از ضمیر موصولی برای ساخت بند موصولی در زبان آلمانی عنوان می شود که با هسته بند موصولی به لحاظ جنس دستوری و شمار مطابقه دارد. در مقابل، زبان فارسی تنها از حرف ربط «که» برای ساخت بند موصولی بهره می برد که با هسته ...  بیشتر

بررسی مختصات سیاست‎های زبان خارجی کشور بر اساس چارچوب هورنبرگر

نادر حقانی؛ الناز قدوسی شاه نشین

دوره 16، شماره 22 ، خرداد 1398، ، صفحه 37-58

https://doi.org/10.29252/clls.16.22.37

چکیده
  بررسی اسناد و مستندات مرتبط با سیاست‎گذاری‎های زبانی در نظام آموزش عمومی و عالی کشور می‎تواند بستری مناسب برای درک عوامل و دلایل گرایش نظام آموزشی به زبان یا زبان‎های خارجی را فراهم ‎آورد و اهداف این سیاست‌ها را برای برنامه‎ریزی‎های کلان در حوزه آموزش زبان خارجی نمایان ‎سازد. مقاله پیش‎رو اسناد بالادستی آموزش رسمی ...  بیشتر