Critical Language and Literary Studies
باورهای انگیزشی: تاثیر آنها بر ظرفیت به کارگیری راهبردهای خودتنظیمی در بین دانشجویان فراگیر زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم

سید ابوالقاسم فاطمی جهرمی؛ علی درخشش

دوره 14، شماره 19 ، آبان 1396، ، صفحه 141-168

چکیده
  در حال حاضر در نظریه­ ها و تحقیقات یادگیری خودتنظیم که بخوبی پرورش یافته­ اند، باورهای انگیزشی فراگیران بعنوان پیش درآمدی بر استفاده از راهبردها در نظر گرفته می ­شوند. بر همین اساس هدف این تحقیق بررسی قدرت پیش­ بینی کننده پنج عامل انگیزشی (علاقه به تکلیف، انتظار پی­ آمد، خودکارآمدی، هدف­گرایی و اسناد علّی) در یادگیری زبان بر پتانسیل ...  بیشتر