Critical Language and Literary Studies
بررسی نقش آموزش راهبردهای فراشناختی در خواندن متون مختلف: مقایسه‌ی دانشجویان رشته‌های مختلف تحصیلی

کریم صادقی؛ سیما خضرلو

دوره 4، شماره 2 ، مرداد 1391

چکیده
  پژوهش حاضر به بررسی نقش آموزش راهبردهای فراشناختی زبان در ارتقای سطح آگاهی زبان آموزان ایرانی و استفاده صحیح آنها می پردازد. در این پژوهش ١۲٦ دانشجو با دانش زبانی متوسط و پیشرفته در دو گروه آزمایش (تعداد = ٦٩) و کنترل (تعداد = ٥٧) قرارگرفتند. بر خلاف دانشجویان گروه کنترل که هیچ‌گونه آموزشی را دریافت نکردند، فراگیران در گروه آزمایش، ...  بیشتر