Critical Language and Literary Studies
ارزیابی برنامه درسی رشته آموزش زبان آلمانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی

فرحناز تقی پور؛ لیلی مسگرزاده اقدم

دوره 17، شماره 24 ، شهریور 1399، ، صفحه 145-170

https://doi.org/10.29252/clls.17.24.145

چکیده
  برنامه ی آموزشی مانند نقشه ای، مسیر حرکت دانشجو را در طول دوره ی آموزش نشان می دهد و کیفیت علمی هر رشته و موفقیت دانشجو در دوره ی تحصیل وابسته به نحوه ی تدوین و محتوای آن می باشد. اگر برنامه ی آموزشی تدوین شده مبتنی بر شرایط و امکانات موجود بوده و آخرین پیشرفت ها و دستاوردهای علمی در آن لحاظ نشود، باعث افت نظام آموزشی می شود. هدف از انجام ...  بیشتر

جایگاه"رمان نوجوانی" در ادبیات کودک و نوجوان آلمانی وبررسی نقش عوامل ادبی و رسانهای تاثیرگذار بر آن در رمان نوجوانی"نجوا" اثر ایزابل عابدی

الهام مقدس؛ لیلی مسکرزاده اقدم

دوره 14، شماره 18 ، شهریور 1396، ، صفحه 211-233

چکیده
  چکیده ژانر ادبی نسبتاً جدید "رمان نوجوانی" به مشکلات نوجوانان در سنین حساس و سرنوشت ساز نوجوانی میپردازد.این کار از دو بخش تئوری وعملی تشکیل شده است. بخش تئوری دربردارندهی اطلاعاتی دربارهی مفهوم "رمان نوجوانی"، تاریخچه، مشخصات و طبقهبندی آن میباشد.در بخش عملی عوامل ادبی و رسانهای تاثیرگذار بر رمان نوجوانی معرفی شده و با ذکر شاهد ...  بیشتر