%0 Journal Article %T ارزیابی برنامه درسی رشته آموزش زبان آلمانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی %J نقد زبان و ادبیات خارجی %I دانشگاه شهید بهشتی %Z 20087330 %A تقی پور, فرحناز %A مسگرزاده اقدم, لیلی %D 2020 %\ 08/22/2020 %V 17 %N 24 %P 145-170 %! ارزیابی برنامه درسی رشته آموزش زبان آلمانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی %K برنامه ی درسی %K مقطع کارشناسی ارشد %K رشته آموزش زبان آلمانی %K محورهای آموزشی %K واحدهای درسی %R 10.29252/clls.17.24.145 %X برنامه ی آموزشی مانند نقشه ای، مسیر حرکت دانشجو را در طول دوره ی آموزش نشان می دهد و کیفیت علمی هر رشته و موفقیت دانشجو در دوره ی تحصیل وابسته به نحوه ی تدوین و محتوای آن می باشد. اگر برنامه ی آموزشی تدوین شده مبتنی بر شرایط و امکانات موجود بوده و آخرین پیشرفت ها و دستاوردهای علمی در آن لحاظ نشود، باعث افت نظام آموزشی می شود. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی و ارزیابی دوره کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان آلمانی می باشد که با وجود گذشت حدود بیست سال از تشکیل آن، هنوز هیچ نوع ارزیابی و یا بازنگری درباره این رشته انجام نشده است. در این پژوهش به تجزیه و تحلیل و نقد و بررسی برنامه ی درسی رشته ی آموزش زبان آلمانی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران پرداخته شده و نقاط ضعف و قوت آن مطرح می شود. در انتها نیز یافته ها و نتایج حاصل از این تحقیق در قالب پیشنهادات و راهکارهایی برای بهبود و ارتقای سطح کیفی وکمی این رشته ارائه می شود. %U https://clls.sbu.ac.ir/article_100181_984c2751127086a3a317fc2ccab812e1.pdf